Formålene med sosiale medier

Formålene med sosiale medier - norsk næringliv

Med riktig innhold kan du demonstrere at dere sitter på viktig og unike kunnskap om løsninger, produkter og tjenester i din bransje. 

Det viktigste bedrifter kan bruke sosiale medier til er informasjon, kundeservice og merkevarebygging. 

Med andre ord, sosiale medier kan skaper verdier for både kundene og selskapet ditt. 

Bruker du sosiale medier på en god måte kan du styrke forholdet kundene har til bedriften din og deg som leverandør. Et godt kundeforhold handler om mer enn produktene og tjenestene du selger. Du vil kunne få mer langt mer fornøyde og lojale kunder. Du kan på det beste få kunder som vil være ambassadører for deg og din bedrift ved å kommentere, og dele ditt innhold i sine egne nettverk. Dette vil kunne gi deg økt salg. Anbefalinger fra venner og kjente er det de fleste stoler mest på når de skal velge varer og tjenester. 

Derfor er det viktig å bygge opp en god strategi – Det kan vi i Eavent kan bistå med!

Med grundig analyse, innsikt og en god strategi får du langt mer ut av din satsning på sosiale medier. 

Gode resultater i sosiale medier krever på tid og kunnskap. For mange er det svært kostnadseffektivt å overlate dette til profesjonelle. 

Vi anbefaler deg å gjøre det du kan best og la oss ta hånd om dine sosiale medier. 

Du kan bruke sosiale medier til

 

  • Informasjon om produkter, tjenester, tilbud og andre nyheter
  • Direkte kommunikasjon og kundeservice
  • Merkevarebygging

De fleste bruker sosiale medier til en kombinasjon av dette. 

Informativt innhold er viktigst og enklest 

Vi vet at det er et faktum at folk flest, vurderer bedrifter ut fra deres tilstedeværelse på nett. I våre dager vil de fleste nye kunder orienter seg på nett om din bedrift før de tar kontakt direkte med deg. De søker etter informasjon om tjenester og produkter og skaffer seg innsikt om produkter før de velger hvem de skal kontakte. Kundene vil lese omtaler av og meninger om ulike produkter og løsninger. Du har derfor gode muligheter til å tiltrekke deg nye kunder og holde på eksisterende dersom du tilbyr godt og informativt innhold som er nyttig for kundene. Med riktig innhold kan du demonstrere at dere sitter på viktig og unike kunnskap om løsninger, produkter og tjenester i din bransje. Hvordan du presenterer din bedrift i sosiale medier er viktig for din troverdig og din posisjon i markedet. 

Eavent produserer og publiserer riktig og godt innhold for deg tilpasset de ulike sosiale kanalene og på bedriftens egne nettsider.

Sosiale medier er mest effektiv til merkevarebygging

Omfattende undersøkelser gjennomført av IPG Media Lab viser at i dag er sosiale medier den viktigste kanalen når det gjelder strategisk merkevarebygging. Konsistente innlegg i sosiale medier over tid, er et svært effektivt verktøy til merkevarebygging. Effekten kan sammenlignes med TV-reklame. Koordinerte kampanjer i sosiale medier kombinert med TV-reklame er den formen for markedsføring som gir desidert best resultat i våre dager. 

Eavent kan bistå med å utvikle og gjennomføre en helhetlig strategi for merkevarebygging i sosiale medier – gjerne kombinert med andre kanaler som for eksempel betalt annonsering og TV-reklame.